LA PRIMERA VOLTA QUE ELS XIQUETS I XIQUETES VAN A L’ESCOLA .

LA PRIMERA VOLTA QUE ELS XIQUETS I XIQUETES VAN A L’ESCOLA .

publicado en: Activitats | 0

.

LA PRIMERA VOLTA QUE ELS XIQUETS I XIQUETES VAN A L’ESCOLA .

L’entrada dels xiquets i les xiquetes a l’escola suposa per a molts la primera experiència de separació important de l’entorn familiar.

Cal tindre en compte que el xiquet ix d’un espai molt conegut que li proporciona seguretat per a entrar en un espai desconegut amb persones distintes i amb costums diferents… i on no és el centre d’atenció.

Per això esta separació a vegades provoca malestar i incertesa, tant als xiquets i xiquetes com a les famílies.

Durant este període els adults hem de mostrar-nos comprensius i tolerants, entenent tot el que l’entrada en l’escola suposa per al xiquet: en algunes ocasions, manifestarà la seua incertesa amb falta d’apetit, problemes de son, dificultats de comportament, etc.

Els adults que estem amb ells, en primer lloc hem d’acceptar i comprendre els seus canvis i protestes; mostrar-nos comprensius i tractar de transmetre’ls sentiments de seguretat.

Com més segur d’ell mateix i més autònom siga el nostre fill, menys angoixa demostre la família, i més comprensius siguen els professionals que se’n facen càrrec, més ràpida i fàcil serà l’adaptació.

Es tracta d’un període transitori, que al final se´ls passa.

PODEM AJUDAR A COMENÇAR .

Si nosaltres tenim clar que anar a l’escola és beneficiós per a ells, els transmetrem seguretat i això els desangoixarà. si ens perceben temorosos, els transmetrem les nostres pors i els costarà més l’adaptació: per això és molt important que triem un centre que ens done confiança i que una vegada escollit confiem en els professionals.

Una vegada heu pres la decissió de dur-lo a escola, intenteu mostrar-vos segurs, tranquils, comprensius i tolerants.

Podem realitzar alguna visita prèvia amb les xiquetes i xiquets a l’escola triada perquè este lloc li vaja resultant un espai conegut.

Mantinguem contactes previs amb els professionals de l’escola i seguim amb estos contactes periòdicament. açò ens farà sentir-nos més segurs.

Dotem el nostre fill d’autonomia per a que es trobe més segur i confiat.

Tratem de comprendre’l, però procurem no sobreprotegir-lo.

Tratem de mostrar una actitud tranquil·la i fer un comiat afectiu, però com més curt, millor.

Es important no amenaçar mai el xiquet amb l’escola.

No es adecuat fer coincidir l’entrada al centre infantil amb canvis importants de la familias com per eixemple el neixement d’un germanet

De tant en tant, podem parlar a casa dels aspectes positius d’anar a l’escola: un pati gran per a jugar, una classe bonica, contes, amiguets, però amb naturalitat i no a tothora, ( en tal cas soles conseguirem angoixar-lo).

Si ens sentim malament per deixar-lo a l’escola, pensem en totes les coses positives que li aportarà, en cas contrari, el vostre fill percebrà la vostra actitud com a dubitativa.

Procureu que falle només quan està malat, ja que si está un temps sense anar haurà de fer una nova adaptació.

No l’enganyeu mai. (és contraproduent dir-li :mamá o papá se’n van a comprar i tornen de seguida, si no és veritat).

El fet de ser molt puntuals quan els espereu a l’hora de l’eixida també els donarà seguretat.

Sobretot doneu-li temps i tingueu molta paciència, segur que prompte el veureu gaudir i aprendre moltes coses.

ADI (SERVEI MUNICIPAL D’ATENCIÓ AL DESENVOLUPAMENT INFANTIL DE 0 A 3 ANYS)

En Borriana podeu comptar amb el suport de l.ADI.

L’ADI (atenció al desenvolupament infantil) és un servei municipal, format per una psicòloga i una pedagoga, des d’on s’organitzen activitats de caràcter preventivoeducatiu i social (tertúlies educatives, tallers, activitats de formació, etc.) a les quals podeu acudir.

També podeu rebre atenció individualitzada (amb cita prèvia) si desitgeu que es realitze una valoració i seguiment del desenvolupament psicomotor del vostre xiquet o xiqueta o si voleu consultar sobre algun tema socio-psicopedagògic específic: aprenentatge, llenguatge, conducta, alimentació, desenvolupament, habilitats social, son, etc.

De 0 a 3 anys ( abans d’anar a l’escola)

ADI: 964033208/ 630717097 de 9 a 14 hores ( cita previa)

Per obtenir més informació, poden consultar la següent pàgina web

adi@burriana.es

Ana Vicent Gil. Psicóloga de L’ADI

Lina Puig Fabregat. Pedagoga de L’ADI