Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Trobada presencial. Obligatorietat de dur mascareta i mantindre la distancia de seguretat.

Lloc: Centre de Salut 1 Hora: 11 h Dia: 1 de desembre      

Ajuntament de Borriana.- Atenció psicopedagògica a la primera Infancia -

Qué es l’ADI?

És un servei psicopedagògic d’atenció a la infància de l’Ajuntament de Borriana.

La nostra intervenció es dirigeix a xiquets i xiquetes de fins 3 anys, ( abans de l’entrada a l’escola) a les seues famílies i al seu entorn.

Prestacions:

Atenció a famílies de xiquets menuts:

Atenem consultes relacionades amb l’aprenentatge, l’adquisició d’hàbits, el comportament, el llenguatge .. . i tots aquells temes educatius que solen ser d’interès per a families amb xiquets menuts….Una intervenció professional a temps potser suficient per a prevenir possibles dificultats posteriors.

Avaluació del desenvolupament infantil:

Realitzem estudis del desenvolupament psicomotor a fi d’efectuar valoracions diagnòstiques que permeten atendre xiquets que presenten alguna classe d’alteració o desajust.

La intervenció primerenca afavoreix una millor evolució del xiquet .

Orientació psicopedagògica:

Atenem individualment les famílies que ho sol.liciten i proporcionem un acompanyament i intervenció professional durant tot el període comprés entre el naixement i l’entrada a l’escola.

En definitiva, treballem per oferir a familiars i professionals, recursos educatius que els ajuden a millorar l’ambit dels infants.

 

Compartint estand de la FIRA del LLibre amb els nostres companys de la biblioteca Municipal.  

La Fira pretén ser un impuls per fomentar la lectura, però som conscients que la tasca de continuïtat concerneix a familiars i educadors.

És important oferir a xiquets llibres des de molt menuts, llibres amb fotografies d'objectes, i situacions conegudes, amb colors i textures diferents.

Podem transmetre'ls als menuts amor per la lectura, i fer-los notar que a nosaltres ens resulta interessant i també mostrant interès pel llibres que ells trien.

 

Suggeriments per a llegir llibres als bebés

Llegint als nadons en veu alta els ajudem a:

  • Associar la lectura amb sentiments agradables.

  • Escoltar sons, ritmes i paraules.

  • Usar els sentits a l'escoltar, veure, tocar...

  • Fer els seus propis sons: amanyagar, gorgotear, balbotejar, els quals més avant seran la seua parla.

  • Assenyalar fotos o figures perquè nosaltres els les nomenem.

  • Començar a comprendre que les fotos o figures representen objectes.

ES important seleccionar llibres que els agraden:

  • Als xiquets més menudets els encisa escoltar les veus dels adults que els volen. 

  • Els solen agradar molt les rimes infantils i contes amb paraules que rimen.

  • Podem escollir llibres gruixuts amb fotos simples, brillants amb fons de colors.

  • A mesura que els nadons aprenen a agarrar coses amb les mans, els podem oferir llibres que no pesen: de tela, de plàstic...

  • A mesura que comencen a interessar-se en allò que està dins del llibre, els podem llegir llibres amb fotos d'animals, bebés i objectes familiars.

  • A mesura que comencen a fer activitats per ells mateixos, els podem llegir contes simples sobre els situacions quotidianes: menjar, banyar-se, anar-se’n al llit...

  • Els podem oferir llibres amb diferents textures, coses per a tocar, per a alçar, i amb clots o buits on ells puguen ficar els dits, etc.

  • Als bebés de totes les edats els encanten els llibres fets a mà i els àlbums amb fotos de la família

A la biblioteca de l'ADI ja hem incorporat la nostra MALETA  COEDUCATIVA.

Orgulloses d' ámpliar -la amb llibres  que  ajuden a educar en el respecte cap als drets de les persones des-de la primera infancia.

    El Ayuntamiento de Burriana ha empezado a repartir por primera vez las ‘Maletas Coeducativas’ entre los centros educativos responsables de la primera infancia, la Agencia de Desarrollo Infantil (ADI) y el Centro Antonio Pastor de Servicios Sociales (CAP), que se suman a este proyecto iniciado hace cuatro años por el consistorio. El proyecto Maletas Coeducativas “busca ofrecer a los centros educativos de Infantil y Primaria del municipio herramientas para abordar en las aulas de una forma atractiva para el alumnado cuestiones como la expresión emocional, la resolución de conflictos, la diversidad social y familiar, el empoderamiento femenino, la equidad o cómo afrontar los estereotipos”, ha explicado Maria Romero, regidora de Igualdad.

Romero ha indicado que “todo ello se pretende fomentar a través del desarrollo de valores como el respeto, la igualdad y la no violencia”. Así, los docentes se transforman en impulsores del debate y la reflexión mediante el uso de los cuentos que incluye cada una de las maletas ilustradas. Como ha explicado el concejal de Educación, J. Ramon Monferrer, el proyecto puesto en marcha por el consistorio en el año 2018 se amplía ahora a las Escoletes para “conseguir el objetivo de que Burriana ahonde en su rol de ciudad educadora, con la colaboración de los diferentes departamentos municipales y la comunidad educativa del municipio”. Así, seis de las maletas se distribuirán entre las escuelas infantiles de la localidad y otra será para el ADI. Todas ellas contienen el mismo lote de libros, escogidos entre la biblioteca, la agencia de igualdad y el ADI. Por su parte, el CAP recibe una maleta que contiene libros para trabajar tanto con niños y niñas como adolescentes, pues atienden a una franja de edad más amplia.

Tanto Monferrer como Romero han agradecido “la implicación de los centros en este proyecto que trata de construir una sociedad futura más justa e inclusiva con la formación en valores para los futuros ciudadanos y ciudadanas de Burriana”. Asimismo, además de los cuentos, se incluyen otros materiales como puntos violeta para poder identificar los centros como espacios libres de violencia de género, una guía para un uso no sexista del lenguaje o información sobre la oficina Orienta de la Generalitat. Destaca además la incorporación de una memoria usb con todo el material de coeducación que prepararon las docentes de la Escuela de Igualdad Municipal, donde se trató en profundidad este tema, así como la primera de una serie de micropíldoras en formato vídeo sobre educación en la primera infancia preparadas por el ADI.

 

Informació  sobre la comunicació durant el primer any de vida: Orientacions a familiars i educadors, videos etc “Antes de las primeras palabras” es una herramienta multimedia de divulgación científica sobre el desarrollo de la comunicación infantil a lo largo del primer año de vida. Esta web ofrece herramientas de sensibilización y observación a padres y educadores interesados en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje. “Antes de las primeras palabras” es un proyecto RecerCaixa que reúne al Grupo de Estudios de Prosodia (GrEP), de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), y al Laboratorio de Atención, Percepción y Adquisición del Lenguaje (APAL) , de la Universitat de Barcelona. El proyecto se ha llevado a cabo con la colaboración de la Dra. Danielle Matthews, de la Universidad de Sheffield.

Web de divulgación  sobre la comunicación infantil durante el primer año de vida.

.

LA PRIMERA VOLTA QUE ELS XIQUETS I XIQUETES VAN A L'ESCOLA .

L'entrada dels xiquets i les xiquetes a l'escola suposa per a molts la primera experiència de separació important de l'entorn familiar.

Cal tindre en compte que el xiquet ix d'un espai molt conegut que li proporciona seguretat per a entrar en un espai desconegut amb persones distintes i amb costums diferents... i on no és el centre d'atenció.

Per això esta separació a vegades provoca malestar i incertesa, tant als xiquets i xiquetes com a les famílies.

Durant este període els adults hem de mostrar-nos comprensius i tolerants, entenent tot el que l'entrada en l'escola suposa per al xiquet: en algunes ocasions, manifestarà la seua incertesa amb falta d'apetit, problemes de son, dificultats de comportament, etc.

Els adults que estem amb ells, en primer lloc hem d’acceptar i comprendre els seus canvis i protestes; mostrar-nos comprensius i tractar de transmetre'ls sentiments de seguretat.

Com més segur d’ell mateix i més autònom siga el nostre fill, menys angoixa demostre la família, i més comprensius siguen els professionals que se’n facen càrrec, més ràpida i fàcil serà l’adaptació.

Es tracta d'un període transitori, que al final se´ls passa.

PODEM AJUDAR A COMENÇAR .

Si nosaltres tenim clar que anar a l’escola és beneficiós per a ells, els transmetrem seguretat i això els desangoixarà. si ens perceben temorosos, els transmetrem les nostres pors i els costarà més l’adaptació: per això és molt important que triem un centre que ens done confiança i que una vegada escollit confiem en els professionals.

Una vegada heu pres la decissió de dur-lo a escola, intenteu mostrar-vos segurs, tranquils, comprensius i tolerants.

Podem realitzar alguna visita prèvia amb les xiquetes i xiquets a l’escola triada perquè este lloc li vaja resultant un espai conegut.

Mantinguem contactes previs amb els professionals de l’escola i seguim amb estos contactes periòdicament. açò ens farà sentir-nos més segurs.

Dotem el nostre fill d’autonomia per a que es trobe més segur i confiat.

Tratem de comprendre’l, però procurem no sobreprotegir-lo.

Tratem de mostrar una actitud tranquil·la i fer un comiat afectiu, però com més curt, millor.

Es important no amenaçar mai el xiquet amb l’escola.

No es adecuat fer coincidir l’entrada al centre infantil amb canvis importants de la familias com per eixemple el neixement d’un germanet

De tant en tant, podem parlar a casa dels aspectes positius d’anar a l’escola: un pati gran per a jugar, una classe bonica, contes, amiguets, però amb naturalitat i no a tothora, ( en tal cas soles conseguirem angoixar-lo).

Si ens sentim malament per deixar-lo a l’escola, pensem en totes les coses positives que li aportarà, en cas contrari, el vostre fill percebrà la vostra actitud com a dubitativa.

Procureu que falle només quan està malat, ja que si está un temps sense anar haurà de fer una nova adaptació.

No l’enganyeu mai. (és contraproduent dir-li :mamá o papá se’n van a comprar i tornen de seguida, si no és veritat).

El fet de ser molt puntuals quan els espereu a l’hora de l’eixida també els donarà seguretat.

Sobretot doneu-li temps i tingueu molta paciència, segur que prompte el veureu gaudir i aprendre moltes coses.

ADI (SERVEI MUNICIPAL D'ATENCIÓ AL DESENVOLUPAMENT INFANTIL DE 0 A 3 ANYS)

En Borriana podeu comptar amb el suport de l.ADI.

L'ADI (atenció al desenvolupament infantil) és un servei municipal, format per una psicòloga i una pedagoga, des d'on s'organitzen activitats de caràcter preventivoeducatiu i social (tertúlies educatives, tallers, activitats de formació, etc.) a les quals podeu acudir.

També podeu rebre atenció individualitzada (amb cita prèvia) si desitgeu que es realitze una valoració i seguiment del desenvolupament psicomotor del vostre xiquet o xiqueta o si voleu consultar sobre algun tema socio-psicopedagògic específic: aprenentatge, llenguatge, conducta, alimentació, desenvolupament, habilitats social, son, etc.

De 0 a 3 anys ( abans d'anar a l'escola)

ADI: 964033208/ 630717097 de 9 a 14 hores ( cita previa)

Per obtenir més informació, poden consultar la següent pàgina web

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Ana Vicent Gil. Psicóloga de L'ADI

Lina Puig Fabregat. Pedagoga de L'ADI

 

MESA CAMILLA

CHARLA COLOQUIO

Eso no se dice..., eso no se hace...”

El sentido de los límites en la educación

Hasta hace unos años los lugares del padre, de la madre, del maestro, del adulto eran muy claros, sin muchos cuestionamientos, y así también lo eran sus funciones. En la actualidad, desde hace algunas décadas, esto ha variado, por eso el tema de los límites es uno de los tantos que preocupan en este momento. Hay que poner límites en una sociedad que vive sin muchos límites, lo cual hace mucho más difícil el abordaje de esta tarea, que resulta imprescindible para el desarrollo saludable del niño, previniendo futuras problemáticas, especialmente en el periodo adolescente.

Joana Pavia Molina, maestra especialista en Educación Preescolar, licenciada en Geografía e Historia y en Psicopedagogía. Miembro de Infancias. Cristina Torres Penalva, diplomada en Puericultura, licenciada en Psicología, profesora asociada al Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica en la UA. Miembro de Infancias. Presenta: Cecilia Maraschio, coordinadora de Infancias.

Día y hora:

17 de mayo 2021 a las 20’15 horas. ACTIVIDAD GRATUITA “ON LINE”

Dirigido a:

Maestros, estudiantes, familias y profesionales.

Organiza:

INFANCIAS. Colectivo interprofesional para el buen desarrollo de la infancia. Aviso previo de asistencia: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Enlace: https://meet.google.com/egy-rfiv-ieh

                                                                                         ¡TAMBIÉN ESTAMOS EN FACEBOOK!

 

https://creixerjunts.cat/valors-educatius/

Hola a todos/as. Os adjuntamos el enlace de la grabación de la charla que hizo  Ángeles Gómez de la Unidad de Atención Temprana de Fuente San Luis de Valencia el pasado martes día 26 de enero y que iba dirigida a profesionales y familiares de los Centros. https://youtu.be/db-QZaUeC_I

Subcategorías