- Categoría: Activitats
Davant l'actual situació de Pandemia, des-de l'ADI vos continuem atenent telefónicament.
Estem disponibles de 9 a 14 hores en els telèfons 964033238 i 630717097.
Seguim al vostre costat Ana Vicent i Lina Puig, Regidoria d'educació
Les activitats presencials queden suspeses.
- Categoría: Activitats
LLORENÇ JIMENEZ “ EL CONTACONTES”. SEMPRE ET RECORDAREM.
Avuí, dia del llibre, des de l ´ADI, volem dedicar un entranyable record al contacontes Llorenç Jimenez, que ens ha deixat fa uns mesos. Generacions de Borrianecs, han tingut la sort de creixer escoltant els seus contes, ja que ha participat en nombroses activitats programades per l’Ajuntament durant mols anys. Sobre llorenç Jimenez Llorenç Jiménez Tarazona va nàixer un dia d’octubre de 1950 i tants al carrer del Mig del barri de la Fila, a Alfafar.
Fou setmesó i per això va passar la primera setmana de vida dins d’una capsa de sabates, embolicat en coto-en-pèl i escalfat per una bombeta elèctrica. Sa mare sempre ha dit que quan plorava semblava que raonava, i així ha continuat. Des de menut li agradava contar acudits, i poc a poc era requerit per ser l’animador dels jocs i vetllades, on acompanyava els acudits amb cançons d’animació. Amb el pas dels anys es féu mestre, i va treballar molts anys. Des de 1997 es dedica a contar contes i a altres activitats relacionades amb el món de la literatura infantil.
IMPORTANCIA DE CONTAR CONTES En primer lloc, un dels grans avantatges que suposa adquirir l’hàbit de contar contes és la important implicació afectiva que es genera en eixos moments, ja que la connexió que s'estableix entre un adult que conta un conte i un xiquet que l’escolta pot ser sorprenent (i ens ajuda a iniciar les bases per a una comunicació imprescindible pares–fills). Un altre gran avantatge de recuperar el costum de contar contes és que contribuïm a augmentar la capacitat d’atenció i d'escolta dels nostres menuts (aquells educadors que treballen amb xiquets més majorets saben com és d’important avesar als xicotets a escoltar i parar atenció des de molt prompte, ja que si no és així ens exposem a perdre una gran quantitat d'oportunitats per no tindre la capacitat suficient de parar atenció).
No oblidem que en la vida escolar gran part del seu aprenentatge es realitzarà a través de l’ensenyament oral, i la resta a través de la lectura. Profundint en este tema, està clar que contant contes ajudem a motivar els menuts cap a la lectura. El xiquet que escolta contes ha de saber que molts d'ells estan escrits en llibres, i que quan sàpiguen llegir podran gaudir de les històries que s’hi expliquen. De tots és sabut que qui llig i gaudeix llegint té més fàcil accés a tots els altres aprenentatges.
Llegir l’ajudarà en l’organització neurològica, en el desenvolupament intel·lectual, en l'augment de la intel·ligència emocional, així com en el desenvolupament de la creativitat i la fantasia. Llegint afavorim la comprensió i la tolerància i estimulem la curiositat. Escoltar contes des de molt menuts (es poden contar contes a totes les edats, encara que siguen molt curtets si es tracta de xiquets molt xicotets o amb dificultats per a parar atenció), també resulta estupend per a reforçar la memòria auditiva i desenvolupar la imaginació. La narració oral de contes entreté, educa i fa feliços.
Per això també cal cuidar la manera de narrar, i és necessari que esta manera siga expressiva i amena. Cal narrar amb emoció, sabent adaptar-nos a l'edat del xiquet. Segur que així gaudim més nosaltres i som capaços d’entretindre més els menuts. Ana Vicent i Lina Puig Servei d’atenció a la infancia ( ADI)
- Categoría: Activitats
Conferencia online dirigida al profesorado y familias de niños pequeños. Jueves dia 23 a las 18.00 Vicenç Arnaiz. es psicólogo y director del Servicio de Atención Temprana de Menorca. También es colaborador habitual en distintas revistas educativas y pertenece al consejo de dirección y al consejo asesor de las revistas Guix d'infantil y Aula. CONFERENCIA. PARA ACCEDER SOLO HAY QUE CLICAR
“¿Qué ocurre en el cerebro de las niñas y los niños durante el confinamiento?”
- bastarà clicar: https://youtu.be/274oRf33Y_U
- Categoría: Activitats
Davant l'actual situació de Pandemia, des-de l'ADI vos continuem atenent telefónicament. Estem disponibles de 9 a 14 hores en els telèfons 964033238 i 630717097. Seguim al vostre costat Ana Vicent i Lina Puig, Regidoria d'educació Les activitats presencials queden suspeses.
- Categoría: Activitats
22 de febrer a les 10’15
JUGUEM EN FAMILIA.
ADI i JARDÍ ARTISTIC
Activitat gratuita
Des de l ‘ADI, i el Jardí Artístic, hem organitzat per al dissabte 22 de febrer una activitat de joc compartit adreçada a mares, pares i els seu infants
de 0 a 3 anys .
En aquesta activitat, adults i xiquets gaudiran amb diferents propostes i recursos lúdics. Es tracta de compartir junts joc i aprenentatge.
Durant tot el matí se’ls oferiran tres tallers: el racó “Juguem a ser…”, el racó “Experimentem amb les mans” i el racó “En moviment”, on els xiquets realitzaran activitats de psicomotricitat, joc simbòlic, comunicació i activitats sensorials
Horari : de 10.15 h a 12.00 h
Ubicació: Centre Municipal de les Arts (c/ Sant Pere Pasqual, s/n) Borriana
Inscripció: Telefonant a l’ADI de dilluns a divendres de 9 a 14 hores o fent inscripció al Jardí Artistic
964 033208
VOS CONVIDEM A PARTICIPAR
- Categoría: Activitats
Centre de salut 1 Hora: 9'30
- Categoría: Activitats
XARRADA A BORRIANA XIQUETS/ES AMB TRASTORNS DEL NEURODESENVOLUPAMENT: EL DIA A DIA A L’AULA.
Ponents: Inmaculada Bauxauli Fortea (logopeda),Nerea Gascón Herraiz (logopeda)Beatriz Bori Espinosa (psicóloga)
Les persones amb trastorn de l’espectre autista, amb el seu peculiar estil de processar la informació i la seva originalmanera de percebre i interpretar el món, suposen un repte a totes les persones encarregades de la seva educació. La població creixent de nens amb TEA requereix d’intervencions educatives que tracten les seues variades necessitats al mateix temps que maximitzen el seu potencial. En aquesta presentació es il·lustraran, a través de casos i situacions concretes, les principals dificultats que experimenten els xiquets amb TEA en el context escolar i algunes de les estratègies i adaptacions per poder afrontar-les.
Entre altres qüestions, s’exemplificaran diferents formes de donar suport al procés d’aprenentatge i la comunicació social, així com diferents maneres de facilitar la regulació conductual i emocional, des de la perspectiva de la inclusió educativa.
Día: 30 de novembre.
Hora: d’11 a 12’30 h
Lloc: Centre Municipal de les Arts. 2n pis. Carrer Pere Pasqual, s/n. Borriana (Castelló)
Adreçada: A profesionals de l’entorn dels xiquets menuts (fonamentament de l’educació) i families
Inscripció: Telèfon de l’Adi de 9 a 14 hores de dilluns a divendres 964 03 32 08 Organitzen: ADI Regidoria d’Educació